Ketua Wanita ISMA Hadiri Pembukaan Silatnas Hidayatullah

27 November 2023

Oleh : Admin Mushida

mushida
Ketua Wanita ISMA Hadiri Pembukaan Silatnas Hidayatullah

Perhelatan Silaturahmi Nasional Hidayatullah 2023 yang mengusung tema “50 Tahun Bersama Umat Membangun NKRI yang Beradab” diikuti oleh 20.000 dai dan daiyah Hidayatullah dari 38 Provinsi di seluruh Indonesia.

Pembukaan Silatnas Hidayatullah yang berlangsung pada 23/11/2023 turut dihadiri oleh perwakilan dari Wanita Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) Dr. Suriani Sudi dan Afiza. Ikatan Muslimin Malaysia merupakan organisasi yang memfokuskan pembangunan masyarakat melalui dakwah, pendidikan dan khidmat masyarakat.

Wanita ISMA merupakan salah satu biro dalam struktur organisasi Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) yang merupakan wadah aspirasi ISMA dalam membangun ketokohan dan kepimpinan wanita serta membina jaringan dengan agensi-agensi wanita di Malaysia. Wanita ISMA juga memiliki jaringan cabang di sejumlah besar kawasan di Malaysia.

“Selamat atas Silaturahmi Nasional Hidayatullah 2023. Saya melihat perkembangan yang sangat besar yang dicapai oleh Hidayatullah,” ujar Ketua Jawatan Kuasa Pusat Wanita Ikatan Muslimin Malaysia (Wanita ISMA), Dr. Suriani Sudi memberikan tahniah.

Sebutnya, capaian Hidayatullah melingkupi bidang sosial, pendidikan, ekonomi sebagai bentuk pengabdian kepada masyarakat Indonesia.

“Kehadiran puluhan ribu peserta dari berbagai penjuru nusantara ini menggambarkan kekuatan untuk mendukung perjuangan Hidayatullah dalam membangun bangsa Indonesia lebih bermartabat,” pungkasnya.